Regulamin Sklepu Internetowego „ E-kominki Ratur”
obowiązujący od dnia 25 maja 2018r.
Podstawa prawna: ustawa z 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jedn. Dz.U. z 2016r.
poz.922); rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych ).
Sklep Internetowy www.kominki.ratur.com.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
Rozdział I Postanowienia ogólne
Postanowienia wstępne
1.1. Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady funkcjonowania Sklepu internetowego, w szczególności, ale nie wyłącznie:
(i) zasady korzystania z funkcjonalności Sklepu internetowego przez Klienta;
(ii) wymagania techniczne, teleinformatyczne oraz systemowe niezbędne do prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego;
(iii) zasady świadczenia przez Sprzedawcę usług za pośrednictwem drogi elektronicznej w rozumieniu Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną;
(iv) zasady zawierania z Sprzedawcą umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, dotyczącej Towarów prezentowanych oraz oferowanych przez Sprzedającego;
(v) ogólne zasady uczestnictwa w Promocji, w tym w szczególności postępowania reklamacyjnego i przetwarzania danych osobowych w ramach prowadzonych akcji promocyjnych;
(vi) procedurę reklamacyjną związaną ze Sprzedażą lub świadczeniem Usług elektronicznych;
(vii) zasady modyfikowania, nowelizowania lub uzupełniania postanowień Regulaminu;
(viii) treści strony www.kominki.ratur.com.pl należy traktować jako zaproszenie do zawarcia umowy;
(ix) zakup w sklepie internetowym E-kominki Ratur oznacza akceptację niniejszego regulaminu;
(x) zamieszczone na stronie www.kominki.ratur.com.pl obrazy produktów nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu art. 543 kodeksu cywilnego;
(xi) sklep internetowy E-kominki Ratur prowadzi sprzedaż wysyłkową za pobraniem, lub przedpłatą w formie przelewu bankowego na wskazane konto, a także w systemie ratalnym za pośrednictwem banku Santander, i nie ma możliwości indywidualnego odbioru zakupionego towaru;
(xii) dane osobowe w części zostały powierzone naszym partnerom technologicznym czyli podmiotom, które świadczą dla nas usługi takie jak hosting, wysyłka e-maili i wiadomości SMS oraz świadczące dla nas usługi rozwoju i pielęgnacji oprogramowania, obsługi prawnej, księgowej czy analitycznej.
(xiii) administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego regulaminu jest usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w regulaminie sklepu internetowego E-kominki Ratur.
1.2. Sklep internetowy prowadzony jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usłgowe „ RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-600 Radom, ul. Traugutta 40 lok. Nr 13; Adres do korespondencji: PHU „RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-608 Radom 10 , ul. Żeromskiego 105, skr. poczt. Nr 303 funkcjonujący pod adresem strony internetowej: https://www.kominki.ratur.com.pl, adres poczty elektronicznej e-mail: kominki@ratur.pl; NIP: 796-293-74-46, REGON: 142805140 wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP. Podmiot, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym pozostaje jednocześnie usługodawcą w rozumieniu art. 2 pkt 6 Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
1.3. Niezależnie od innych postanowień Regulaminu, Sprzedawca udostępnia Klientom możliwość komunikacji za pośrednictwem:
(i) korespondencji elektronicznej na adres: kominki@ratur.pl
(iii) lub telefonicznie: 48 48 502 262 593.
1.4. Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu internetowego i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Słownik pojęć
2.1. Ilekroć w niniejszym regulaminie zostaną użyte następujące definicje lub zwroty, należy im nadawać znaczenie wskazane poniżej:
(i) Akcja promocyjna – stałe promocje oraz okresowe akcje promocyjne organizowane przez Sprzedawcę;
(ii) Cookies – oznaczają pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta, przeznaczone do zapewnienia pełnej funkcjonalności oraz swobodnego korzystania ze Sklepu internetowego i zawierające w szczególności, ale nie wyłącznie nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, unikalny numer identyfikacyjne oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym;
(iii) Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, Towaru lub Towarów określonych w zamówieniu;
(iv) Dane osobowe – oznacza dane oraz informacje, o których mowa w Rozdziale VI ust. 25 Regulaminu;
(v) KC – oznacza Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93, t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.);
(vi) Klient – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 331 KC, na rzecz której Sprzedawca dostarcza Towary lub świadczy Usługi elektroniczne na podstawie zawartej umowy;
(vii) Klient PRO – oznacza Klienta będącego Przedsiębiorcą, który pomyślnie przeszedł Weryfikację;
(viii) Konsument – oznacza Klienta będącego osobą fizyczną, o której mowa w art. 221 KC, korzystającą z usług Sprzedawcy i dokonującą zakupu w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
(ix) Konto klienta – oznacza indywidualny panel Klienta uruchomiony w Sklepie internetowym przez Usługodawcę na rzecz Klienta, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia Usługi elektronicznego prowadzenia Konta klienta;
(x) Koszyk – oznacza funkcjonalność udostępnioną w Sklepie internetowym, element oprogramowania Sklepu, za pośrednictwem której widoczne są Towary wybrane przez Klienta do zakupu, pozwalającą również na ustalenie lub modyfikację danych Zamówienia, w szczególności, ale nie wyłącznie co do rodzaju i ilości Towarów objętych potencjalnym Zamówieniem;
(xi) Nagroda promocyjna – oznacza Produkt lub świadczenie oferowane przez Sprzedawcę na rzecz Uczestnika po obniżonej cenie lub pod tytułem darmową dostawą, w związku ze spełnieniem warunków uczestnictwa w Promocji;
(xii) Obwieszczenie/Komunikat – oznacza obwieszczenie o Promocji opublikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, zawierające podstawowe zasady organizacji Promocji;
(xiii) PrKons – oznacza Ustawę o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683 ze zm.);
(xiv) Promocja – oznacza Akcję Promocyjną organizowaną przez Sprzedawcę celem promowania Towarów znajdujących się w ofercie handlowej Sprzedawcy w sposób wskazany w Obwieszczeniu/Komunikacie, w tym akcję promocyjną prowadzoną w formie sprzedaży premiowej, udostępnienia produktów do nabycia po obniżonych cenach lub obniżenia kosztów dostawy towarów;
(xv) Przedsiębiorca – oznaczą Klienta, o którym mowa w art. 431 KC, prowadzącego we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, który korzysta ze Sklepu internetowego w celu związanym z prowadzoną przez niego działalnością;
(xvi) Przewoźnik – oznacza podmiot zawodowo trudniący się świadczeniem usług przewozu towarów lub spedycji, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy, w szczególności, ale nie wyłącznie:
(a) operator pocztowy;
(b) firma kurierska;
(xvii) Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin Sklepu internetowego wraz ze wszystkimi ewentualnymi załącznikami;
(xviii) Rejestracja – oznacza ogół czynności faktycznych lub prawnych dokonywanych przez Klienta na zasadach określonych w Regulaminie celem skorzystania z dodatkowych funkcjonalności Sklepu internetowego, w tym w szczególności, ale nie wyłącznie w zakresie uruchomienia Konta klienta;
(xix) Reklamacja – oznacza skierowane przez Klienta lub jego pełnomocnika wystąpienie, w którym zgłoszone zostaje zastrzeżenie dotyczące produktów lub usług oferowanych przez Sprzedawcę, w szczególności, ale nie wyłącznie zawierające zastrzeżenia co do Produktów, organizacji dostawy Towarów, realizacji zamówień przez Sprzedawcę lub usług świadczonych przez Sprzedawcę;
(xx) RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119);
(xxi) Sklep internetowy – oznacza sklep internetowy Sprzedawcy w domenie kominki.ratur.com.pl, w tym w ramach podstron, subdomen, domen pokrewnych lub domen specjalnych;
(xxii) Sprzedawca – oznacza Przedsiębiorstwo Handlowo-Usłgowe „ RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-600 Radom, ul. Traugutta 40 lok. Nr 13; Adres do korespondencji: PHU „RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-608 Radom 10 , ul. Żeromskiego 105, skr. poczt. Nr 303 funkcjonujący pod adresem strony internetowej: https://www.kominki.ratur.com.pl NIP: 796-293-74-46, REGON: 142805140 wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP.
(xxiii) Sprzęt elektryczny – oznacza się przez to Towar będący urządzeniem, którego prawidłowe działanie jest uzależnione od dopływu prądu elektrycznego lub od obecności pól elektromagnetycznych;
(xxiv) Towar – oznacza produkty jak wkłady kominkowe, piece wolnostojące /kozy /, biokominki, kratki kominkowe, akcesoria kominkowe, pozostały asortymenty z tej branży, pojemniki spożywcze lub inne produkty wprowadzane do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i Państw Unii Europejskiej oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę;
(xxv) Uczestnik – oznacza pełnoletnią osobę fizyczną, jak również osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 331 KC, posiadającą miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, lub Państw Unii Europejskiej będącą Klientem, która zapoznała się z treścią Regulaminu oraz Obwieszczenia, zaakceptowała jego postanowiła oraz spełniła wszystkie warunki określone w Regulaminie lub Obwieszczeniu dla uczestniczenia we właściwej Promocji;
(xxvi) Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży Towaru lub Towarów zawartą na odległość przez Klienta ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego;
(xxvii)Usługa elektroniczna – oznacza usługę Sprzedawcy świadczoną bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. 2004 Nr 171, poz. 1800, t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1907 ze zm.);
(xxviii) – oznacza Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204, t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.);
(xxix) Wada fizyczna – oznacza wadę Towaru polegającą na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową w rozumieniu art. 5561 KC;
(xxx) Weryfikacja – oznacza weryfikację Przedsiębiorcy przez opiekuna Klienta Sprzedawcy, o której mowa w 0Regulaminu;
(xxxi) Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza teleinformatycznego udostępnionego w Sklepie internetowym, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży;
(xxxii)Zgłoszenie – oznacza zgłoszenie reklamacyjne, o którym mowa w ust. 16.d Regulaminu.
Informacje ogólne dotyczące korzystania ze Sklepu internetowego
3.1. Prawidłowe korzystanie z funkcjonalności Sklepu internetowego wymaga spełnienia minimalnych wymagań technicznych. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
(i) aktualna, najnowsza wersja przeglądarki internetowej w wersji Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera Safari, Microsoft Edge lub nowszej;
(ii) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet;
(iii) włączona obsługa Cookies;
(iv) obsługa Javascript;
(v) aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
3.2. Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego oraz Złożenie Zamówienia nie wymaga zakładania Konta klienta.
3.3. Złożenie przez Klienta Zamówienia na Towar lub Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego wymaga:
(i) założenia przez Klienta Konta klienta w drodze Rejestracji; albo
(ii) podania przez Klienta danych osobowych oraz informacji niezbędnych do realizacji Zamówienia za pośrednictwem formularza teleinformatycznego opublikowanego w Sklepie internetowym lub telefonicznie.
3.4. Niezależnie od postanowień ust. 3.3 powyżej, złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego, jak również skorzystanie z Usług elektronicznych dostępnych w Sklepie internetowym wymaga posiadania przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
3.5. Jeżeli Klient korzysta z usług podmiotów oferujących bezpłatne założenie i prowadzenie konta poczty elektronicznej wiadomości nadane przez Sprzedawcę mogą zostać zakwalifikowane jako spam (niepożądana przez odbiorcę wiadomość) i przekierowane do odrębnego folderu skrzynki pocztowej lub zablokowane przez dostawcę usług elektronicznych. W powyżej wskazanych przypadkach, w razie powzięcia przez Sprzedawcę informacji o nieotrzymaniu wiadomości e-mail dotyczących realizacji Zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ponowienia próby kontaktu z Klientem za pośrednictwem innego, wskazanego przez Klienta adresu poczty elektronicznej, telefonicznie lub w formie pisemnej.
3.6. Celem uniknięcia wątpliwości, informacje publikowane w Sklepie internetowym, w szczególności, ale nie wyłącznie w zakresie Towarów nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu KC, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
3.7. Ceny Towarów publikowane w Sklepie internetowym podane są w walucie stanowiącej prawny środek płatniczy w kraju, którym towar jest oferowany i pozostają cenami brutto, zawierającymi w sobie kwotę należnego podatku od towarów i usług. W przypadkach wymaganych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego lub europejskiego, ceny Towarów zawierają w sobie również koszty gospodarowania odpadami. Ceny Towarów nie uwzględniają kosztów Dostawy oraz kosztów obsługi płatności, które mogą różnić się w zależności od specyfiki Zamówienia, w szczególności wartości Zamówienia, wagi lub gabarytów Zamówienia oraz metody Dostawy lub płatności wybranej przez Klienta.
3.8. Na ostateczną kwotę należną Sprzedawcy od Klienta w związku z zawarciem Umowy sprzedaży do zapłaty przez Klienta składa się cena Towaru lub Towarów objętych Zamówieniem, koszt dostawy oraz koszty związane z obsługą płatności. Sprzedawca informuje Klienta o całkowitych kosztach Zamówienia w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
Rejestracja
5.1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać Rejestracji. Rejestracja ma charakter dobrowolny i nieodpłatny i nie jest konieczna dla przeglądania asortymentu Sklepu internetowego lub złożenia Zamówienia.
5.2. W celu Rejestracji Klient zobowiązany jest do wypełnienia formularza teleinformatycznego udostępnionego w Sklepie internetowym przez Sprzedawcę, w tym w szczególności do podania Danych osobowych niezbędnych dla utworzenia Konta klienta. Formularz teleinformatyczny, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, zapewnia możliwość przesłania podanych przez Klienta danych i informacji, w tym Danych osobowych do Sprzedawcy za pośrednictwem środków telekomunikacji elektronicznej.
5.3. Podczas Rejestracji Klient jest zobowiązany do ustanowienia indywidualnego hasła dostępu do Konta klienta. Sprzedawca zapewnia Klientowi możliwość odzyskania dostępu do Konta klienta po utraceniu podanego hasła za pośrednictwem formularza teleinformatycznego dostępnego w Sklepie internetowym.
5.4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klientowi udostępnia się Regulamin do wglądu oraz do akceptacji. Akceptacja postanowień Regulaminu jest dobrowolna, konieczna dla dokonania Rejestracji oraz korzystania z dodatkowych funkcjonalności Sklepu internetowego.
5.5. Po zakończeniu procesu Rejestracji Sprzedawca informuje Klienta, za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w toku Rejestracji o pozytywnym zakończeniu procesu Rejestracji oraz o możliwości dostępu do Konta klienta. Doręczenie Klientowi informacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym uznaje się również za moment zawarcia przez Sprzedawcę z Klientem umowy o świadczenie Usługi elektronicznej prowadzenia Konta klienta.
5.6. Po zakończeniu procesu Rejestracji, Klient uzyskuje możliwość swobodnego dostępu do Konta Klienta i dokonywania aktualizacji oraz zmiany danych podanych podczas procesu Rejestracji.
5.7. Klient pozostaje uprawniony w każdym czasie do usunięcia Konta Klienta, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. Usunięcie Konta Klienta następuje za pośrednictwem wiadomości e-mail z żądaniem usunięcia konta wysłanej z konta poczty elektronicznej przypisanej do indywidualnego konta Klienta w systemie Sklepu internetowego n na adres korespondencji elektronicznej: kominki@ratur.pl W odpowiedzi zwrotnej obsługi Sklepu internetowego Klient otrzymuje prośbę o ponownie zatwierdzenie żądania usunięcia konta. Sprzedawca zobowiązuje się do usunięcia Konta Klienta w terminie do siedmiu (7) dni roboczych, licząc od dnia potwierdzenia zgłoszenia żądania.
5.8. Sprzedawca pozostaje uprawniony do żądania od Klienta potwierdzenia Rejestracji lub usunięcia Konta Klienta poprzez nadanie na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w toku rejestracji, wiadomości e-mail wymagającej następczego potwierdzenia przez Klienta Rejestracji lub usunięcia konta. E-mail nadany przez Sprzedawcę może zawierać odnośnik aktywacyjny, za pośrednictwem którego Klient potwierdza lub nie wyraża zgody na Rejestrację lub usunięcie Konta.
Weryfikacja
6.1. Sprzedawca wyodrębnia wśród Klientów grupę Klientów PRO, uprawnionych do korzystania z dodatkowych, indywidualnych promocji lub rabatów dedykowanych wyłącznie dla grupy Klientów PRO.
6.2. Z zastrzeżeniem ust. 6.8 niżej, nabycie statusu Klienta PRO następuje po spełnieniu następujących warunków:
(i) posiadania statusu Przedsiębiorcy;
(ii) założenia Konta klienta;
(iii) uzyskania pozytywnej Weryfikacji statusu Klienta jako Klienta PRO, dokonywanej na zasadach i warunkach określonych w niniejszym paragrafie.
6.3. Weryfikacja dokonywana jest przez Sklep Internetowy E-kominki Ratur tj. Sprzedawcy, na uzasadniony wniosek Klienta złożony za pośrednictwem formularza teleinformatycznego w Sklepie Internetowym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kominki@ratur.pl
6.4. Pozytywną Weryfikację może otrzymać Przedsiębiorca, którego skala działalności, regularność Zamówień u Sprzedawcy, wysokość obrotów lub wolumen zakupów u Sprzedawcy wskazuje, że w sposób częstotliwy dokonuje istotnych pod względem wartości Zamówień u Sprzedawcy i który spełnia co najmniej jeden z następujących warunków:
(i) dokonał Rejestracji Konta Klienta w strefie detalicznej;
(ii) dokonał co najmniej jednej transakcji (realizacji Zamówienia) w strefie detalicznej;
(iii) złożył Zmówienie lub aktywował Konto w dowolny sposób.
6.5. Ocena spełnienia warunków dokonywana jest przez Sklep Internetowy E-kominki Ratur tj. Sprzedawcy. Decyzja Sprzedawcy jest ostateczna i nie podlega dalszej weryfikacji.
6.6. Klient, który nie uzyskał pozytywnej Weryfikacji, może ponownie ubiegać się o nadanie statusu Klienta PRO nie wcześniej niż po upływie 7 dni kalendarzowych.
6.7. Nabycie statusu Klienta PRO uprawnia do dostępu do dedykowanych promocji lub rabatów. Promocje lub rabaty określa odrębny regulamin, wzorzec, oferta lub porozumienie. Sprzedawca pozostaje również uprawniony do przyznania Klientowi PRO uznaniowego rabatu lub obniżki, jak również innych preferencji w zakresie Zamówienia lub Dostawy.
6.8. Klienci, którzy w dacie wejścia w życie Regulaminu posiadali status Klienta PRO zachowują ten status również po wejściu w życie Regulaminu, nawet, jeżeli nie spełniają warunków wskazanych w ust. 6.2 wyżej.
Zamówienie
7.1. Złożenie Zamówienia następuje za pośrednictwem strony internetowej Sklepu internetowego.
7.2. Złożenie zamówienia przez Klienta wymaga:
(i) skompletowania Zamówienia poprzez wybranie za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Towaru lub Towarów objętych potencjalnym zamówieniem oraz dodania Towaru lub Towarów do Koszyka za pośrednictwem formularza teleinformatycznego udostępnionego w Sklepie internetowym;
(ii) wybrania formy Dostawy oraz formy płatności z dostępnego katalogu;
(iii) zalogowania się do Konta klienta lub podania przez Klienta danych osobowych oraz informacji niezbędnych do realizacji Zamówienia za pośrednictwem formularza teleinformatycznego udostępnionego na stronie internetowej Sklepu internetowym;
(iv) zaakceptowania postanowień Regulaminu poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu teleinformatycznym udostępnionym w Sklepie internetowym;
(v) potwierdzenie złożenia Zamówienia na Towar lub Towary uwidocznione w Koszyku na wybranych zasadach Dostawy oraz płatności za pośrednictwem formularza teleinformatycznego udostępnionego w Sklepie internetowym poprzez wybranie przycisku „Zrealizuj zamówienie”.
7.3. Przy składaniu Zamówienia Klient składa również za pośrednictwem formularza teleinformatycznego oświadczenie sposobie dostarczenia Klientowi faktury potwierdzającej zakup Towaru lub Towarów objętych Zamówieniem. Dostarczenie faktury następuje wedle wyboru Klienta:
(i) na piśmie drogą pocztową - priorytetem; albo
(ii) w formie dokumentowej w pliku elektronicznym w formacie PDF za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany przez Klienta przy Rejestracji lub w formularzu Zamówienia. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF.
7.4. Przed zakończeniem procedury złożenia Zamówienia Klient jest informowany o danych Sprzedawcy, wybranej formie Dostawy oraz płatności, łącznych kosztach realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 3.8 Regulaminu, a nadto obowiązku zapłaty przez Klienta za zamówiony Towar lub Towary.
7.5. Niezależnie od postanowień ust. 7.4 wyżej, najpóźniej w chwili wyrażenia przez Konsumenta woli związania się Umową sprzedaży Sprzedawca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę Konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki Sprzedawcy wynikające z Umowy sprzedaży. Uzyskanie zgody, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może nastąpić za pośrednictwem formularza teleinformatycznego przy składaniu Zamówienia.
7.6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przekazuje Klientowi potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, zawierające informacje o których mowa w ust. 7.4 wyżej za pośrednictwem:
(i) korespondencji elektronicznej przesłanej na adres poczty elektronicznej Klienta; lub
(ii) wiadomości SMS przesłanej na numer telefonu Klienta
– wskazane w toku Rejestracji lub w trakcie składania Zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia uważa się za przyjęcie Zamówienia do realizacji oraz złożenie przez Sprzedawcę oświadczenia o przyjęciu oferty Klienta w zakresie zawarcia Umowy sprzedaży na produkty objęte Zamówieniem.
7.7. Klient pozostaje uprawniony do złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
7.8. Z zastrzeżeniem ust. 7.9 niżej realizacja Zamówienia następuje w terminie wskazanym w Sklepie internetowym jako ilość dni roboczych do realizacji Zamówienia. Celem uniknięcia wątpliwości, termin realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu Dostawy.
7.9. Jeżeli Klientem jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć rzecz Klientowi, nie później niż trzydzieści (30) dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w których realizacja Zamówienia jest niemożliwa z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Konsumenta o tym fakcie za pośrednictwem wiadomości e-mail zawierającej wniosek o wyrażenie przez Konsumenta zgody na przedłużenie terminu realizacji Zamówienia. W informacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca informuje Konsumenta w sposób precyzyjny o przewidywanej dacie realizacji Zamówienia. Przekroczenie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym uważa się za opóźnienie, o którym mowa w art. 5431 § 2 KC.
7.10. W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach realizacji Zamówienia, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Towarów częściami lub też dostarczenia wszystkich Towarów po skompletowaniu całego Zamówienia.
7.11. Wybranie dostarczenia Towarów częściami z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy o których mowa w ust. 7.9 nie może powodować obciążenia Konsumenta dodatkowymi kosztami Dostawy. W szczególnych przypadkach, na wyraźną prośbę Konsumenta i z przyczyn leżących po stronie Konsumenta, Sprzedawca przedstawi dodatkowe koszty dostarczenia Towarów częściami, zgodnie z ust. 3.8 Regulaminu. Doręczenie Towaru częściami powodujące obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami może zostać zrealizowane wyłącznie po wyrażeniu wyraźnej zgody na każdą dodatkową płatność.
7.12. Początek biegu terminu realizacji Zamówienia rozpoczyna się od dnia:
(i) uznania rachunku bankowego sprzedawcy całkowitą kwotą Zamówienia – w przypadku wybrania metody płatności, o której mowa w ust. 9.1(i) Regulaminu; lub
(ii) zawarcia Umowy sprzedaży – w przypadku wybrania metody płatności, o której mowa w ust. 9.1(ii) Regulaminu;
(iii) do zawarcia umowy zakupu upoważnione są wyłącznie osoby pełnoletnie.
Dostawa
8.1. Sprzedawca realizuje Dostawy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz Państw Unii Europejskiej.
8.2. Dostawa realizowana jest odpłatnie oraz doliczana do całkowitego kosztu realizacji Zamówienia. Sprzedawca informuje Klienta przed złożeniem Zamówienia o kosztach Dostawy.
(i) Koszty przesyłki towarów do Państw Unii Europejskiej są ustalone indywidualnie i wymagają akceptacji Zamawiającego.
8.3. Sprzedawca informuje Klienta przy składaniu zamówienia o liczbie dni roboczych niezbędnych do realizacji Dostawy. Termin Dostawy liczony jest od momentu wydania Towaru lub Towarów. Okres, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, po doliczeniu do okresu realizacji Zamówienia stanowi całkowity przewidywany czas niezbędny na dostarczenie i wydanie Towaru lub Towarów Klientowi.
8.4. Klient nie ma możliwości osobistego odbioru Towarów, Dostawa realizowana jest za pośrednictwem Przewoźnika. Klient przy składaniu Zamówienia wybiera za pośrednictwem formularza teleinformatycznego wybrany sposób dostawy poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu spośród listy dostępnych Przewoźników. Dostawa realizowana jest na adres wskazany przez Klienta przy Rejestracji lub w formularzu Zamówienia.
8.5. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Przewoźnika spisania właściwego protokołu.
8.6. Sprzedawca ma prawo do realizacji promocji i odstąpienia od naliczania kosztów przesyłki.
Formy płatności
9.1. Zapłata za Towar lub Towary objęte Zamówieniem następuje, wedle wyboru Klienta:
(i) przedpłatą za pośrednictwem polecenia przelewu bankowego - przelew tradycyjny, wpłata na konto Sprzedającego:
a/ Bank ING Bank Śląski S.A.
Numer rachunki: 21 1050 1793 1000 0090 7858 8234
wpłata na konto Sprzedającego z zagranicy:
Bank: ING Bank Śląski S.A.
Numer rachunku: PL 21 1050 1793 1000 0090 7858 8234
Kod BIC ( Swift ): ING BP LPW
(ii) przedpłatą kartą płatniczą lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system szybkich płatności – PayU lub
(iii) płatność PayPal darmowy ( dla Kupujących ), łatwy i bezpieczny system płatności internetowych;
(iv) w przypadku wyboru za pobraniem; należność pobiera doręczyciel – Klient płaci za towar przy odbiorze przesyłki;
(v) płatność w systemie ratalnym – raty Santander Consumer Bank S.A.
9.2. Klient zobowiązany jest do opłacenia całkowitych kosztów Zamówienia w terminie siedmiu (7) dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku wyboru metody, o której mowa w ust. 9.1(ii) wyżej, opłacenie całkowitych kosztów płatności następuje niezwłocznie po złożeniu Zamówienia.
9.3. Z zastrzeżeniem ust. 9.4 niżej, po bezskutecznym upływie terminu płatności, o którym w ust. 9.2 wyżej Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży. Sprzedawca informuje niezwłocznie Klienta o realizacji prawa odstąpienia w formie dokumentowej, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
9.4. Jeżeli Klient nie opłaci zamówienia w terminie siedmiu (7) dni od dnia upływu terminu płatności, o którym mowa w ust. 9.2 wyżej, Sprzedawca odstępuje od Zamówienia bez składania dodatkowego oświadczenia woli. Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Klienta o tej okoliczności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Rozdział II Promocje
Postanowienia wstępne dotyczące promocji
10. Sprzedawca może organizować Akcje Promocyjne.
10.1 Sprzedawca informuje Klienta o aktualnych promocjach za pomocą stosownych komunikatów
zamieszczanych na stronie internetowej Sklepu, oraz za pośrednictwem mediów
społecznościowych takich jak m. in. Instagram czy Facebook oraz w ramach Usługi Elektronicznej
Newsletter.
d. Jeżeli w ramach Promocji Uczestnik pozostaje uprawniony do wyboru jako Nagrody Promocyjnej jednego z Produktów wskazanych alternatywnie, w przypadku wyczerpania puli określonych Produktów pozostającej do wyboru Uczestnika, Uczestnikowi przysługuje prawo do wyboru jako Nagrody Promocyjnej alternatywnego Produktu z właściwego katalogu lub zbioru określonego we właściwym Obwieszczeniu. W przypadku wyczerpania całkowitej puli Nagród promocyjnych, o prawie do Nagrody promocyjnej decydować będzie pierwszeństwo w dokonaniu zgłoszenia.
Rozdział III Odstąpienie od Umowy sprzedaży
a. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może w terminie czternastu (14) dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 oraz art. 35 PrKons.
i. dla Umowy sprzedaży realizowanej w drodze jednej Dostawy – od objęcia Towaru lub Towarów w posiadanie przez Klienta będącego Konsumentem lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż Przewoźnik; lub
ii. dla Umowy sprzedaży realizowanej w drodze dwu lub więcej Dostaw, w częściach – od objęcia ostatniego Towaru lub Towarów przez Klienta będącego Konsumentem lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż Przewoźnik;
iii. dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
i. na piśmie na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w ust. 1.2 Regulaminu; lub na adres Producenta, wskazany przez Sprzedawcę;
ii. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kominki@ratur.pl;
iii. za pośrednictwem formularza teleinformatycznego udostępnionego na stronie internetowej Sklepu internetowego na podstronie Reklamacje i zwroty.
e. W przypadku, o którym mowa w ust. c.iii wyżej termin, o którym mowa w ust. a wyżej uznaje się za zachowany w przypadku wysłania oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi będącemu Konsumentem otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony internetowej.
n. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży:
i. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, w sytuacji kiedy opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
ii. dotyczących usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
Brak odbioru towaru
10.1. Przez brak odbioru towaru rozumie się sytuację, w której Klient, który zawarł Umowę sprzedaży, nie odebrał zamówionego towaru, tejże towar został prawidłowo doręczony przez Przewoźnika a doręczenie nie było skuteczne z winy Klienta.
10.2. W przypadku, gdy Konsument nie odbierze towaru Sprzedawca, w drodze wiadomości wysłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej, wzywa Konsumenta do wykonania Umowy Sprzedaży i wskazuje 7 (siedmio) dniowy termin, w którym Konsument zobowiązany jest do udzielenia wszelkich wyjaśnień i określenia swojego stanowiska w sprawie.
10.3. Jeżeli Zamówienie obejmuje Towary określone w pkt. n jak niżejSprzedawca wskazuje termin, w którym Konsument zobowiązany jest do wykonania Umowy i odbioru Zamówienia w miejscu wskazanym w wezwaniu do wykonania umowy (Magazyn Dostawcy/Przewoźnika). Niewykonanie przez Konsumenta obowiązków określonych w art. 535 KC wiąże się z obowiązkiem naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki w odbiorze Towaru.
10.4. Konsument, który wyrazi zgodę na ponowne doręczenie Zamówienia, zobowiązany jest do uiszczenia kosztów każdej kolejnej dostawy. O łącznej wysokości kosztów ponownej dostawy Sprzedawca informuje Konsumenta przed uzyskaniem wyraźnej zgody na ponowne doręczenie Zamówienia.
10.5. W razie braku odpowiedzi Konsumenta na wezwanie do wykonania Umowy Sprzedaży, o którym mowa w 10.2 we wskazanym terminie, Sprzedawca ma prawo odstąpić od zawartej umowy po uprzednim wskazaniu dodatkowego terminu, w którym Konsument będzie mógł odebrać Zamówiony Towar w miejscu wskazanym przez Sprzedawcę. Jeżeli Klient we wskazanym terminie nie odbierze Towaru Sprzedawca odstępuje od zawartej umowy Sprzedaży, postanowienia określone w Rozdziale III ust. a-n stosuje się odpowiednio.
10.6. Jeżeli z winy Klienta, niebędącego Konsumentem, skuteczne doręczenie Towaru przez Przewoźnika nie będzie możliwe, Sprzedawca wzywa Klienta do wykonania Umowy zgodnie z art. 535 KC. W treści wezwania Sprzedawca określa termin, w którym Klient zobowiązany jest do odbioru Towaru w miejscu wskazanym przez Sprzedawcę (Magazyn Sprzedawcy) lub ponownego uiszczenia Kosztów dostawy w wysokości wskazanej przez Sprzedawcę.
10.7. Klient, niebędący Konsumentem, zobowiązany jest pokryć wszelkie uzasadnione koszty, które poniósł Sprzedawca w związku ze zwrotem Zamówienia.
10.8. W przypadku, gdy Klient wskazany w ust. 10.6 nie odbierze Towaru, Sprzedawca, zgodnie z art. 491 § 1 może żądać wykonania Zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki lub, zgodnie z art. 471 KC, szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania. Ponadto Sprzedawca ma prawo do oddania rzeczy na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Klienta lub sprzedaży rzeczy na rachunek Klienta, zgodnie z art. 551 KC.
Rozdział IV Odpowiedzialność Sprzedawcy
b. Z zastrzeżeniem ust. c niżej, jeżeli stwierdzona zostanie Wada fizyczna Towaru, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od Wad fizycznych albo Wadę fizyczną usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia Wady fizycznej.
c. Jeżeli Klientem jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia Wady fizycznej żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia Wady fizycznej, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej Wady fizycznej, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
e. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
f. Niezależnie od postanowień ust. b-e wyżej, jeżeli sprzedany Towar ma Wadę fizyczną, Klient może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
Rozdział V Reklamacje
16. Ogólne zasady przyjmowania reklamacji
b. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji oraz podpis Klienta, jak również szczegółowy opis wady rzeczy i jeśli jest to możliwe ze zdjęciem oraz oczekiwania Klienta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia Reklamacji, zgodne z postanowieniami ust. 15.b lub 15.c Regulaminu. Reklamacja powinna również zawierać informacje niezbędne do zidentyfikowania transakcji lub zamówienia, którego Reklamacja dotyczy, takie jak numer zamówienia lub dane dotyczące faktury. W przypadku Zgłoszenia składanego w formie, o której mowa w ust. d.i lub d.ii niżej Reklamacja powinna również zawierać adres poczty elektronicznej Klienta, na który powinna być udzielona odpowiedź na Reklamację.
d. Zgłoszenie reklamacyjne może zostać dokonane przez Klienta:
i. w formie elektronicznej, za pośrednictwem formularza teleinformatycznego opublikowanego na stronie internetowej Sklepu internetowego na podstronie Reklamacje i zwroty;
ii. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej: kominki@ratur.pl lub
iii. w formie pisemnej, na adres siedziby Sprzedawcy tj. Adres do korespondencji: PHU „RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-608 Radom 10 , ul. Żeromskiego 105, skr. poczt. Nr 303.
e. Reklamacja może zostać złożona za pośrednictwem elektronicznego formularza reklamacyjnego umożliwiającego prawidłowe złożenie Reklamacji. Formularz elektroniczny, wzór reklamacji w formie pisemnej oraz szczegółowy opis procedury reklamacyjnej udostępniony jest na stronie internetowej Sklepu internetowego przez Sprzedawcę w sekcji „Mapa strony”.
i. Przy składaniu Reklamacji dotyczącej Wad fizycznych Towaru Klient zobowiązany jest na koszt Producenta lub Sprzedawcy dostarczyć Towar wadliwy na adres podany przez Sprzedawcę.
i. następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w Zgłoszeniu – w przypadkach, o których mowa w ust. d.i lub d.ii wyżej; lub
ii. pisemnie, na adres korespondencyjny wskazany w Zgłoszeniu – w innych przypadkach.
b. Reklamację rozpatruje Dział Reklamacji Producenta , funkcjonujący jako wyodrębniona komórka organizacyjna Producenta, lub u Sprzedawcy przy uwzględnieniu postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
c. Z zastrzeżeniem ust. d niżej Sprzedawca informuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji:
i. za pośrednictwem poczty elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Zgłoszeniu – jeżeli Zgłoszenie zostało dokonane w formie, o której mowa w ust. 16.d.i lub 16.d.ii wyżej; lub
ii. pisemnie przesyłką poleconą – w pozostałych przypadkach.
d. Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej na wniosek Konsumenta zawarty w treści Reklamacji.
e. Odpowiedź na Reklamację zawiera co najmniej:
i. wyczerpującą informację na temat stanowiska Sprzedawcy wobec zgłoszonej Reklamacji i stanowiska Klienta oraz sposobu rozstrzygnięcia reklamacji;
ii. uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że Reklamacja została rozpatrzona w całości zgodnie z wolą Klienta;
iii. imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi z podaniem jej stanowiska służbowego;
iv. w przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta, odpowiedź zawiera pouczenie o możliwościach odwołania określonych w ust.27.c Regulaminu.
18. Procedura odwoławcza
i. w formie elektronicznej, za pośrednictwem formularza teleinformatycznego opublikowanego na stronie internetowej Sklepu internetowego na podstronie Reklamacje i zwroty;
ii. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej: kominki@ratur.pl;
iii. w formie pisemnej, na adres siedziby Producenta podany przez Sprzedawcę lub na adres do korespondencji: tj. PHU „RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-608 Radom 10 , ul. Żeromskiego 105, skr. poczt. Nr 303.
19. Obowiązki Sprzedawcy w przypadku uwzględnienia reklamacji
1.Sprzedawca zobowiązany jest pokryć koszt dostarczenia rzeczy wadliwej do Klienta, jak również przyjąć od Klienta Towar wadliwy w razie wymiany Towaru na
wolną od wad lub odstąpienia przez Klienta od umowy.
2. Sprzedawca zobowiązany jest ponieść koszt wymiany lub naprawy Towaru
20. Alternatywne formy dochodzenia uprawnień
b. W przypadku nieuwzględnienia Reklamacji Klient pozostaje uprawniony w szczególności, ale nie wyłącznie do:
i. skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego przed właściwym sądem powszechnym; lub w przypadku Konsumentów, zwrócić się do właściwego Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta na zasadach wskazanych w Ustawie z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 229 ze zm.).
Rozdział VI Usługi elektroniczne
a. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów następujące Usługi elektroniczne:
i. Formularz kontaktowy;
ii. Prowadzenie Konta klienta;
iii. Newsletter.
g. Usługa elektroniczna Newsletter polega na przesyłaniu Klientowi przez Sprzedawcę informacji lub aktualności o nowych usługach, towarach lub promocjach oferowanych przez Sprzedawcę, za pośrednictwem korespondencji elektronicznej na adres poczty elektronicznej Klienta; lub za pośrednictwem wiadomości SMS na numer telefonu Klienta podany za pośrednictwem formularza elektronicznego służący do obsługi usługi. Informacje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, przesyłane są w formie elektronicznej i zawierają w szczególności, ale nie wyłącznie:
i. informację o Sprzedawcy jako nadawcy informacji;
ii. określenie przedmiotu informacji;
iii. informację o nowych produktach, usługach lub promocjach stanowiących przedmiot informacji; oraz
iv. informację o możliwości i sposobie rezygnacji z Usługi elektronicznej Newsletter.
c. W przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze przechowywanych danych lub treści dostarczonych przez Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawu uniemożliwienia dostępu do tych danych lub treści. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Sprzedawca w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo nie ponosi odpowiedzialności względem Klienta za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych treści lub danych.
i. publikowania lub rozpowszechniania wyłącznie treści, co do których przysługują mu autorskie prawa majątkowe lub prawa własności przemysłowej;
ii. publikowania lub rozpowszechniania wyłącznie treści nienaruszających praw jakichkolwiek podmiotów trzecich;
iii. udostępniania Danych osobowych jakichkolwiek podmiotów trzecich w sposób sprzeczny z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa;
iv. powstrzymania się od publikowania lub rozpowszechniania treści obraźliwych, naruszających dobre obyczaje lub dyskryminujących, jak również naruszających dobra osobiste jakichkolwiek podmiotów trzecich;
v. powstrzymania się od publikowania lub rozpowszechniania treści reklamowe lub handlowe.
a. Sklep internetowy Sprzedawcy, w tym wybór, układ i zawartość prezentowanych treści stanowi samoistny przedmiot ochrony prawno autorskiej, w szczególności wszelkie grafiki i znaki towarowe stanowią własność Sprzedawcy. Wszelkie bezprawne wykorzystanie bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedawcy elementów składowych Strony internetowej, w celach niepowiązanych bezpośrednio lub pośrednio z realizacją Zamówienia, stanowi naruszenie praw autorskich.
b. Jeżeli Klient uzna, że treść publikowana w Sklepie internetowym narusza:
i. prawa lub dobra osobiste Klienta lub jakiegokolwiek podmiotu trzeciego;
ii. dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji; lub
iii. ujawnia w sposób niezgodny z prawem Dane osobowe lub tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania
może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu. Do powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym postanowienia ust. 16.b oraz 16.d-16.e Regulaminu stosuje się odpowiednio.
c. Sprzedawca, niezwłocznie po otrzymaniu powiadomienia, o którym mowa w ust. a wyżej podejmuje działania mające na celu usunięcie lub zablokowanie dostępu do treści lub danych opublikowanych w Sklepie internetowym, będących przyczyną naruszenia.
b. O ile Regulamin nie stanowi inaczej, Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązując umowę o świadczenie Usługi elektronicznej drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
c. Sprzedawca rozwiązując umowę o świadczenia Usługi elektronicznej przesyła Klientowi stosowne oświadczenie woli za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas zawierania umowy o świadczenie Usługi elektronicznej.
Rozdział VII Postanowienia końcowe
25. Cookies
a. W ramach funkcjonowania oraz udostępniania Sklepu internetowego Sprzedawca zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w Cookies. Podczas korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego Cookies są gromadzone i przechowywane przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta.
i. dopasowania zawartości strony internetowej Sklepu internetowego do indywidualnych preferencji Klienta, w szczególności ale nie wyłącznie poprzez umożliwienie Cookies rozpoznania urządzenia Klienta oraz jego specyfikacji celem poprawnej publikacji strony internetowej Sklepu internetowego;
ii. przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań Klientów, z zastrzeżeniem anonimowości statystyk;
iii. zapewnienia możliwości logowania do Konta klienta;
iv. utrzymania logowania Klienta do Konta klienta na każdej kolejnej stronie lub podstronie Sklepu internetowego.
d. Klient pozostaje uprawniony do wyłączenia obsługi mechanizmu Cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej na urządzeniu końcowym, z tym zastrzeżeniem, że wyłączenie lub zablokowanie Cookies może spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Sklepu internetowego.
26. Dane osobowe (RODO)
a. Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu RODO jest: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usłgowe „ RATUR” Sklep Internetowy „ E-kominki Ratur” 26-608 Radom 10, ul. Żeromskiego 105a lok. nr 2, skr. poczt. nr 302,
i. Umowa sprzedaży, w zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla realizacji zamówienia oraz Umowy sprzedaży; lub
ii. zgoda Klienta wyrażona na którymkolwiek etapie Rejestracji, składania lub realizacji Zamówienia, korzystania z Usług elektronicznych lub zawierania Umowy sprzedaży – w pozostałych przypadkach.
c. Dane osobowe Klientów podane w trakcie Rejestracji, Zamówienia lub w Zgłoszeniu przetwarzane są przez Sprzedawcę przy zachowaniu zasad określonych w RODO oraz wyłącznie w celu udostępnienia dostępu do funkcjonalności Sklepu internetowego, obsługi Konta klienta, realizacji procesu Zamówienia oraz Dostawy, świadczenia Usług elektronicznych, realizacji procesu reklamacyjnego oraz ochrony praw Klienta związanych z rękojmią lub gwarancją udzieloną na Towary.
i. Przewoźnikowi;
ii. Serwisowi – w przypadkach dotyczących Sprzętu elektrycznego;
iii. podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedawcy usługi:
– wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji Umowy sprzedaży lub zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sprzedawcy.
i. w procesie Rejestracji uniemożliwia przeprowadzenie procesu Rejestracji i uruchomienie Konta klienta;
ii. w przypadku realizacji Zamówienia bez przeprowadzenia procesu Rejestracji uniemożliwia złożenie i realizację Zamówienia; oraz
iii. w przypadku Reklamacji uniemożliwia przeprowadzenie procesu reklamacyjnego.
k. Z zastrzeżeniem ust. l niżej Dane osobowe Klientów przechowywane i przetwarzane są przez Sprzedawcę przez okres pięciu (5) lat licząc daty zawarcia ostatniej Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę z Klientem lub od daty Rejestracji.
l. Dane osobowe Klienta, który dokonał Rejestracji i uruchomił Konto klienta przechowywane i przetwarzane są przez Sprzedawcę przez okres świadczenia na rzecz Klienta Usługi elektronicznej Prowadzenie Konta klienta oraz przez pięciu (5) lat licząc od daty usunięcia Konta klienta.
m. Postanowienia ust. k-l wyżej nie naruszają uprawnień Klienta do żądania niezwłocznego usunięcia Danych osobowych Klienta, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
i. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
ii. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
iii. osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
iv. osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
v. osoba może żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania działań, które zdaniem Klienta dane, które posiadamy są nieprawidłowe lub przetwarzane są bezpodstawnie, lub nie chce ich usunięcia, z uwagi na potrzeby ustalenia dochodzenia lub obrony roszczeń lub na czas wniesionego przez Klienta sprzeciwu względem przetwarzania danych;
vi. osoba ma prawo zlecić dotychczasowemu Administratorowi do przenoszenia danych bezpośrednio innemu administratorowi;
vii. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
viii. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator;
ix. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
x. Osoba ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uważa, że przetwarzane dane są niezgodne z prawem, tj: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego organu nadzorczego.
W celu wykonania swoich praw Klient kieruje swoje żądania pod adres e-mail:
a. Z zastrzeżeniem ust. b niżej wszelkie kwestie sporne, za zgodą Klienta, będą rozwiązywane w drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego, a w przypadku braku porozumienia stron spory, które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem rozstrzygane będą przez sądy powszechne właściwe wedle przepisów Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 43, poz. 296, t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 101 ze zm.).
b. Wszelkie spory, które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
c. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z alternatywnych metod rozpatrywania sporów w ramach mediacji lub w drodze postępowania przed sądem polubownym oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów i Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje na temat powyższej wskazanych procedur udostępnione są na oficjalnej stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującymi adresami:
i. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
ii. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
iii. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
ZA ZGODNOŚĆ:
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „RATUR” w Radomiu
Właściciel Sklepu Internetowego „E-kominki Ratur”